fredag 30 september 2011

Fem veckor efter operationen

Dags för veckans fotrapport. Allt tycks gå åt rätt håll. I morse var foten nästan inte svullen alls. Märkena efter stygnen är dock fortfarande väldigt fula, fast bara vissa av dom, och foten är delvis röd också. Men det är ändå bättre än det har varit nån annan morgon. Stortån har förmodligen stelnat helt, så känns det i alla fall. Men då och då blir det ändå något slags blodrusch till foten, och ju senare på dagen desto oftare händer det. Det hettar och dunkar, tån blir röd och stor och det känns som om det sitter en klädnypa i den. Som att själva tån är för trång för allt som ska rymmas i den. Det gör inte ont utan känns bara konstigt.
I övrigt märkte jag redan igår att det har inträtt en klar förbättring, för jag börjar bli övermodig och slår i foten då och då. Inte hårt eller farligt, men jag aktar mig inte lika exemplariskt som tidigare. Det gäller att inte ropa hej för tidigt...  Men nu kan jag äntligen föreställa mig att jag ska kunna gå normalt efter den 17 oktober, när återbesöket är.

Soligt och fint är det även idag, så det blir nog en stund i solstolen på balkongen. I övrigt har jag inget särskilt program utan är helt och hållet ledig. Ja, det finns förstås saker jag borde göra, om jag var en sådan person som alltid använder tiden på det optimalt effektiva och nyttiga sättet, vissa saker jag skulle kunna skriva till exempel, men det är inget jag absolut måste göra just idag.

Förresten så har jag fått veta att det inte går att kommentera bloggen för tilfället. Irriterande,

Inga kommentarer: