måndag 5 september 2011

Upprätt position

Idag sitter jag i alla fall upprätt, i en fåtölj med benen på fotpall och ett litet bord för datorn inkilat där emellan. Nästan bekvämt. Och vad mycket piggare jag blir, vad mycket bättre hjärnan fungerar än när jag sitter i sängen med datorn i knät och kuddar som glider omkring.
Men det var jobbigt när mobilen ringde i en annan del av lägenheten och jag var tvungen att fort krångla mig ur min av bordet fixerade position och snabbt linka iväg, utan att välta datorn i golvet och utan att slå i foten nånstans.
Egentligen, man behöver inte alltid svara i telefon, inte ens i mobilen. Det finns ju faktiskt mobilsvar. Men det är svårt att låta bli. Att svara alltså.
Foten känns för övrigt så pass bra nu, så jag är rädd att jag snart kommer att glömma att jag inte får stödja på den.

Jag har jobbat lite och skrivit några nyttiga mail. Det känns skönt. Gav faktiskt mersmak.


Min nya arbetsplats. Ganska trevlig, men svår att krångla sig i och ur...

Inga kommentarer: