tisdag 13 september 2011

Liten uppdatering om revben och fot

K. mådde bättre idag än igår kväll, smärtan i revbenet hade minskat betydligt. Så nu är hon på jobbet, och det går tydligen bra eftersom hon inte har kommit hem.
Min fot är ungefär som vanligt. Inget särskilt att skriva om den, förutom att det fortfarande är högläge som gäller. En intressant sak: sent igår kände jag plötsligt en smärta, en kraftig, djupt liggande "dom har sågat i benet"-smärta. Ungefär som jag befarade att det skulle kännas hela tiden i flera dagar efter operationen. Nu först, efter 17 dagar, fick jag en aning om hur det kan kännas om det vill sig illa. Det varade bara i några sekunder, tack och lov. Men konstigt, varför kom det nu, och varför så kortvarigt?

Jag ska snart äta en laxfilé, stekt i ugnen med något enkelt grönsakstillbehör. Precis den laxfilé förresten som K. offrade sig för igår. Märkligt nog har K. en facebookvän som har råkat för samma sak (fast värre) vid en ICA-frysdisk. Sträckt sig för långt och knäckt ett revben. Alltså är deras frysdiskar för djupa och breda. Om detta hänt i USA kanske det hade varit läge för en stämning?

Inga kommentarer: