torsdag 26 januari 2012

Äntligen här

Jag har inte hunnit smälta allt ännu.
Jag är verkligen i Nerja. Solen skiner, det är ett slags starkt soldis som inte min kamera klarar. Jag försökte fota utsikten från den privata takterrassen, och det blev inte helt perfekt men det är i alla fall nåt i den här stilen:


Ja, vad ska man säga?
Internet fungerar perfekt också.

Vissa nackdelar har jag upptäckt: Hemska lågenergilampor överallt, vissa av dom har otäckt blått "ljus". Och så är det ganska mycket ljud från fläktar, alltså dom som styr värme och ventilation. Men det kan man vänja sig vid. Och hellre såna ljud än att det inte alls finns värme och ventilation, som annars är vanligt i Spanien.

Det är 17-18 grader idag. Och det känns mycket, mycket varmare än när det är 17-18 grader hemma.

Jag återkommer när jag har samlat både mig själv och alla intryck.

Senare: Det får bli i morgon, för jag är helt slut efter att ha sovit en timme i natt. I alla fall är det fortfarande milt och behagligt ute, fast klockan är 18.30. Solen kommer snart att gå ner, men oj, vad ljust det har varit!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Lyllos!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Ser härligt ut med grönt o havet. Avundas dig. Här har det snöat i dag. Ser fram emot att få se fler bilder o veta mer om Nerja. Njut!
C

Anonym sa...

Å härlig bild och härligt att höra att du har kommit fram OK! Njut nu och blogga lite då och då så att vi förkylda Sverigevinterindivider får lite cybersol! :D

Maria Westerlund sa...

Ja, nu är IF Metallordförande Stefan Löfven uppvuxen i Sollefteå s-ordförande. Synd att det inte blev en akademiker tror jag.
Nu ser jag på Antikrundan och tror att du sitter på restaurang just nu.

Bia sa...

Åh vilken underbar vy!