torsdag 19 januari 2012

Hallstäd

En allmänt småstökig dag idag, men allt fungerade ändå som det skulle. Jag hade till och med energi över till att städa i hallgarderoben. Jag tog ut alla skor och satte dem på vädring på balkongen (hur många par skor kan två personer ha?? Som står framme?), och torkade av skohyllan och golvet och hallmattan. Plus dammsög varenda list och vartenda hörn. Små stenar och gruspartiklar fanns överallt.
Detta har inte gjorts på ett så grundligt sätt sedan...ja, hm, typ aldrig nånsin. Vi flyttade hit 2005....
Det var smutsigt men ändå inte fullt så illa som jag trodde. En något fräschare känsla blev det i alla fall.

Bloggen går det trögt med. Igår skrev jag inget inlägg alls! Men det kommer.Snart blir det bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken energi di har så här dagarna före miljöbytet! Kan bli bra med semester efter dylik urladdning.
C

Monica Hortell sa...

Ja, om inte semestern hägrade skulle jag inte fara omkring som en skållad råtta och göra allt möjligt som jag aldrig gör annars...:-)