onsdag 25 januari 2012

Kläder och laddare

Varma fårskinnstofflor. Sandaler. Shorts. Tjock ylletröja. Alltså, det är inte helt enkelt att packa för sex veckor i Spanien den här årstiden. Temperaturen varierar så mycket: det kan vara varmt på dagen, 18-22 i skuggan och riktigt hett i solen, men bara sex-sju grader på kvällen. Så när man ska ut och äta eller göra något annat är det jacka, tröjor och halsduk som gäller. Dunjackan lämnar jag dock hemma...

Att packa inför en längre vistelse innebär också ett väldigt ihopsamlande av laddare, sladdar och kablar. Datorn, mobilen, iPoden, kameran - mycket elektronik är det, och det är ju jätteviktigt att allt fungerar och kan kopplas ihop.
Förr var man mest rädd för att glömma passet. Nu är det "hjälp, tänk om jag glömmer laddaren till mobilen eller nätadaptern till datorn - ve och fasa så hemskt!"

Nu börjar min packning ta form så sakteliga. K., som är extremt duktig på att vika och stuva och skapa utrymme, ska sen hjälpa mig att få ner allt i väskan på bästa sätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att du bloggar riktigt, riktigt mycket! Sex veckor är lång tid! Men hare gott! :D

Monica Hortell sa...

Planen är att blogga flera ggr om dagen samt lägga ut bilder. Hoppas uppkopplingen är bra... Sex veckor ÄR lång tid. Eller inte. Får se hur det känns.

Maria Westerlund sa...

Vad mycket du ska upptäcka och erövra.Kommer du att ha några stammställen som du håller dig till ? Blir det utflykter med buss eller bil ?
Härlig resa !