onsdag 4 januari 2012

Mycket att tänka på

Nej, jag tog inga Esberitox igår - jag orkade inte! Och så tänkte jag att om det nu ligger en förkylning eller influensa och lurar, då får den väl bryta ut då. Det är i så fall en bra tid just nu, för jag har inte särskilt mycket att göra och inga evenemang av något som helst slag är på gång förrän om en vecka när K. fyller år.
Men jag blev inte sjuk. Lite luddig känsla i huvudet visserligen, och jag är fortfarande väldigt trött och matt, men det är allt.

I dagens UNT finns en suveränt bra artikel, eller snarare debattinlägg, om att äldrevård inte kan upphandlas på samma sätt som kontorsmateriel. Det ska tydligen till en företagsekonom för att få så mycket utrymme (och för att formulera det så bra)?
Tidningssurfandet ledde mig också till en mycket intressant krönika av Bengt Ohlsson i DN. Och lite annat. Trevligt att få stoff för tankeverksamheten. Men just idag hittade så mycket engagerande så det var nästan too much.
Därför ska jag nu sysselsätta mig några timmar med en förhoppningsvis lättsmält bok.

Inga kommentarer: