tisdag 24 januari 2012

Ska jag byta parti?

Min Stockholmsresa gick bra, jag har haft tur med tågen på sistone. Nu i kväll blev det lite allmänt småpyssel i form av strykning och framläggning av kläder som ska packas i morgon. Jag hörde samtidigt lite av en TV-debatt mellan nya vänsterledaren Jonas Sjöstedt och Jan Björklund. Det handlade om EU, och jag höll med om varenda ord som Sjöstedt sa.
Hjälp, ska man bli vänsterpartist nu också?!
Jag har röstat på lite olika partier i mitt liv, men aldrig på (v). Det skulle kännas ganska konstigt att göra det. Men dom har valt en partiledare som verkar bra.
Undrar hur det ska gå för sossarna... Kommer nån gammal stjärna att motvilligt offra sig när Partiet kallar? Typ Jan Eliasson? Det måste nog till något särdeles bra om inte (s) ska hamna under isen för lång tid framåt.

Inga kommentarer: