torsdag 12 januari 2012

Bowling med kamrater

Har nyss kommit hem efter en urtrevlig bowlingkväll med mina gamla Carolinakamrater. Det gick inte så bra för mig, men en strike fick jag in i alla fall. Efteråt åt vi middag och pratade oavbrutet i tre timmar. Det är så kul att ses, vi jobbade ihop för 30 år sedan och utgör en bra kombination av personligheter. Skulle vi börja jobba ihop nu så skulle det fungera perfekt. Vi pratade lite om vad det är som gör att vi funkar så bra ihop, och vi enades om att det till stor del beror på att vi alla är snälla. Och att snällhet är något väldigt bra.

Dagens övriga begivenhet var en utflykt till Gränby C. Det var mycket att handla, och för att spara några tior tog jag bussen ut. Ganska trevligt, jag gillar känslan av att gå in i ett vamt och upplyst köptempel när det är såna grå och regniga dagar som idag. Och jag köpte inte en enda onödig grej utan enbart det som stod på listan.

Nu är det dags för en kopp te med K.

Inga kommentarer: