fredag 27 januari 2012

Innedag

14 grader och regnmulet är väl inget vidare väder. Men det är ändå ljummet och man behöver inte lika tjocka kläder som hemma. Det måste bero på att det är varmare vindar?
Jag gick min lilla sväng och hann komma tillbaka - sen började det regna igen och kraftigare den här gången. Åska har jag hört också. Men eftersom det bara har regnat en enda gång sen september (detta är alltså andra gången), så är det förstås mycket behövligt.
Uppdaterat: Nu påstås det att det inte är andra utan fjärde gången det regnar. Ett himla skvättande...

Vad gör man en regnig dag ensam i en liten lägenhet i Spanien? Det är just frågan. Jag har roat mig med att försöka möblera om den väldigt underligt inredda lilla bostaden. Har släpat och dragit en extremt tung soffa som stod så att det enda man kunde använda den till var att sitta rakt och upp och ner och titta på sängen. Nu kan man sitta i den och titta på TV (stor seger!). Men då ser resten av rummet ännu underligare ut än förut. Jag måste höra om jag kan få lite fler möbler. Ett till bord exempelvis, och några stolar. Det bord som finns är väldigt litet och på det står en gigantisk lampa. Lampan är skrattretande stor jämför med bordet. Den som inrett den här vindsvåningen måste vara helt vansinnig. Eller också har dom bara slängt in dom möbler och prylar som blivit över.


Lampskärmen tar i väggen, så det går inte att flytta den längre in. Och detta ska föreställa matbord...

Det finns i alla fall över 100 TV-kanaler från hela Europa! Däribland SVT World, så jag kan se rätt många svenska program. Och det finns kanaler som sänder engelska filmer på originalspråket - bara det! Annars är det ju väldigt tröttsamt med allt som är dubbat till spanska.
Åh, nu slår kyrkklockan här utanför. Det är ett mysigt ljud. Mysigare än regnet, faktiskt.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag skrattade så jag grät när jag läste ditt inlägg om inredningen och dina möbler. Hoppas det ordnar sig :)

Anonym sa...

Underbart! :D

Lena sa...

Låter underbart, trots jättelampa mm.Tankarna går tre år framåt i tiden då jag ser mig o Ulf på liknande plats under några veckor. Bort från mörker o kyla i Norden. Ha det sååååååå bra. Kram

Monica Hortell sa...

Det börjar se lite bättre ut nu. Och efter gårdagens påtvingade innedag är det toppen med sol!
Ja Lena, det är verkligen något att se fram emot! Så ni har planerat om tre år...det låter helt perfekt!