lördag 1 oktober 2011

Sömnlös

Jag är tröttare på dagarna är på nätterna. Tydligen. I natt löste jag sudoku till klockan två, släckte sedan lampan men kände mig rätt så vaken ändå. Där låg jag och funderade på olika viktiga saker som hänt i livet, jag rekapitulerade en del händelser i detalj, både sådant som inträffade i barndomen och sådant som hände långt senare. Upptäckte intressanta paralleller och samband, inte dom självklara som jag alltid har insett utan det här var på en ny detaljnivå. Ganska spännande. Spontan egenterapi. Och blogginlägg skrev jag där i mitt huvud. Långa, långa blogginlägg. Rätt trevlig tankestund var det, och inte blev jag ett dugg tröttare. Till slut bestämde jag mig för att tända lampan och kanske läsa lite eller se på TV. Då var klockan 04.50! Tio i fem! På morgonen.
Undrar vad som sänds på TV vid den här tiden, tänkte jag, för det kändes enklare än att läsa. och så kollade jag en stund på Ellen show och 2 1/2 män. Glad att det inte bara visades mord och våld. Det var full fart i SVT också, så en låt med Jill Johnson hann jag också njuta av. Eller inte av låten, den var rätt trist, men av henne.



Jag gillar verkligen Jill, hon verkar ha den optimala kombinationen av jättesnygg, jättetrevlig, rolig och jordnära, men hennes musik berör mig inte alls.
Efter en knapp timme var jag äntligen trött. Släckte 05.45 och somnade snabbt. Nu, efter drygt två timmars sömn, känner jag mig hyfsat pigg ändå. Än så länge.

Inga kommentarer: