onsdag 21 december 2011

Dags för julgodis

En sköterska hos Familjedoktorn har nu bytt mitt förband, fast bara den yttersta kompressen. Dom sterila tejpstripsen ville hon inte röra i det här läget, och jag ska fortfarande inte göra minsta grej själv. Ska dit igen före nyår och ta bort alltihop, och det känns bra att proffs kollar slutresultatet, om det nu skulle vara nån glipa i såret.

Lite julpyssel tänker jag nu ägna mig åt. Bara lite lagom sådär. Älskade K. är dålig och hemma från jobbet, så hon sover.
Jag äter ju inte särskilt mycket godis längre, men min traditionella chokladkola och mandelmassekulorna med romrussin vill jag göra ändå. Kanske ischoklad också. (Formar är inköpta.) Vi får tre gäster på julafton, och dom vill förhoppningsvis glufsa i sig lite sötsaker.
Jag ägnar mig nog åt att fylla såna här i eftermiddag.

Jag har också kommit ihåg att skicka en julblomma med tillhörande liten chokladask till min mamma. Interflora på nätet funkar jättebra - så extremt enkelt!

Inga kommentarer: