torsdag 1 december 2011

Begagnad gran

Gräsmattan på gården är grön och fin, mycket finare än i somras. Den hemska fjolårsvintern känns som en ond dröm...men rätt vad det är kan det ju slå till igen! Jag njuter av plusgraderna så länge.

K. har varit och huggit en liten gran...


Nej, inte alls. Hon har köpt en begagnad liten plastgran på Återbruket! Med tillhörande julgranspynt.
Väldigt glad var hon. Så vi får väl klä granen om några veckor. Man får se den som en vanlig julprydnad.
Riktig julgran har vi inte haft på ett par år. Det är jättefint med gran, och gott luktar det, men det är rätt bökigt också. Och jag har börjat tycka så synd om granarna! Dom står så stolta och fina, och så blir dom huggna och placerade inomhus och dör efter några veckor...hu, när jag tänker på det får jag nästan kvävningskänslor. Jag är tydligen ovanligt känslig idag.
Ska nu ner till källarförrådet och hämta mer grejor.

Inga kommentarer: