tisdag 13 december 2011

Plågsam knöl och ojämn marksten

Titt som tätt far jag till Stockholm, och jag har alltså gjort det även idag. Ärenden: träff med min frisör Kanaria samt inköp av årsefemerid på Vattumannens bokhandel, Allt gick hur bra som helst, förutom det nya Fotproblemet. Det lilla knölhelvetet gör så ont (när jag har skor på mig) så jag mår illa. Väldigt plågsamt att gå. Så det är tur att jag har en tid hos ortopeden nästa vecka!

Uppsalas nya Resecentrum invigdes igår, med landshövding, kommunpolitiker och klippande av band. Egentligen förstår jag inte varför man inviger nånting innan det är klart. För det är det ju inte, inte på långa vägar. Spåren funkar väl som det var tänkt, men allt runt omkring på östra sidan är fortfarande halvfärdigt. I helgen när vi gick förbi höll jobbarna på och la marksten över ett ganska stort område. I rasande fart, och vi undrade hur dom skulle hinna till på måndag. Men stenarna ligger där nu i alla fall, dock har nog brådskan haft sitt pris för det ser inte så bra ut. Ojämnt lite varstans, både nivåskillnader och stenar som redan har vickat och sticker upp på förargliga sätt. En del av det arbetet måste nog göras om ganska snart.

I alla fall så är jag lyckligen hemma nu. Ska dricka lite te och därefter göra något nyttigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är årsefemerid????

Monica Hortell sa...

En tabell över planeternas rörelser under ett år.