onsdag 28 december 2011

Fisk- och energibrist

Det är fiskbrist nu, i alla fall vad gäller vissa sorter. Vi hade tänkt göra en variant av Sjötunga Walewska på nyårsafton, med en något billigare plattfisk. Jag beställde rödtunga på Kvarnen, och imorgon ringer dom och berättar huruvida det alls går att få tag på. Stormen Dagmar har gjort det svårt för fiskebåtarna att gå ut, plus att fångsten av vissa sorters fiskar (och även räkor) har blivit minimal. Så vi får kanske tänka om beträffande nyårsmaten.

Älskade K. har inte varit sjukskriven en enda dag dom senaste tjugo åren. Men det kanske hon borde ha varit. Idag gick hon till doktorn som konstaterade att hon är helt utbränd och sjukskrev henne för utmattningssyndrom. En dryg månad, till att börja med! Så får hon en chans bygga upp sin energi igen.
Jag undrar vad vården (fast kanske gäller det stora delar av arbetslivet?) gör med folk - knäcker den ena efter den andra som det verkar...

Själv hoppas jag att mitt nya sår på foten ska ha läkt ihop någotsånär. Det får jag veta imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Många varma tankar till K!

Monica Hortell sa...

Tack. Jag ska framföra.