torsdag 8 december 2011

Dunderdryck och Spettan

Jag trodde faktiskt jag skulle bli förkyld, men jag har nog lyckats avvärja det. Kände mig verkligt konstig hela dagen igår, frös och var luddig i huvudet. Det blev till att knapra Esberitox. Och sent på kvällen insåg jag att jag måste ta till min ultimata huskur. "Är det för sent för det kanske?" sa jag till K. som svarade "Det är aldrig för sent för en cocktail!" Haha.

Så jag gjorde i ordning dunderdrycken: en pressad apelsin, en pressad citron och en rejäl vitlöksklyfta. I med detta i ett stort glas, och så rödvin upp till kanten. Helst ska man ta ett varmt bad medan man långsamt sippar i sig drycken, men jag orkade inte börja med det.
Den här medicindrycken är faktiskt väldigt god - som sangria med vitlöksbröd ungefär. Och sen blev jag jättepigg, kanske beroende på c-vitaminchock. Efter det att jag började med min variant av LCHF har jag dragit ner väldigt mycket på fruktkonsumtionen, så både en apelsin och en citron så där på stört blev väl ett slags uppåttjack.

Jag kunde inte sova hur som helst. Läste tills jag äntligen blev trött vid halvfemtiden. Somnade till slut.
Och vaknade klockan sju av SPETTAN! Det är vårt namn på byggföretagets värsta pålningsmaskin, en spetsig, snabb sak som väsnas nåt alldeles oerhört. Inte det långsamma boom boom utan pangpangpang - väldigt ettrigt. Och just idag började alltså pålningen för JM:s stora projekt Tornet 5.

Men nu är jag pigg i alla fall. Och förkylningen ligger visserligen och lurar men det är betydligt bättre än igår.
Så det blir nog inget av den.

Inga kommentarer: