lördag 3 december 2011

Pyntat


Andra advent imorgon, så här har det julpyntats. Det är alltid kul att öppna dom från källaren hämtade jullådorna. Det kan se ut som på bilden ovan, och alltid har vi glömt bort vissa saker, vi säger "åh, den här är ju jättefin, den hade jag glömt att vi hade!"
Det vi har är en blandning av relativt nyinköpta julprydnader, saker från långt långt tillbaka, gamla ärvda dukar och diverse annat.

K. är mest intresserad av själva pyntandet, så hon gör det mesta vad gäller att placera ut och fixa till. Jag har ansvaret för allt som innebär att klättra på stege.

Nu har vi det riktigt juligt.




Men det regnar ute. Envist upprepar jag att regn är bättre än snö. Jag tycker om gröna vintrar, jag tycker om gröna vintrar, jag tycker om gröna vintrar....

Inga kommentarer: