måndag 19 december 2011

Dags för julledigt

Sådär. Nu har jag jobbat klart och kan (tror jag) vara ledig en vecka. Skönt. Det blir tid för julbestyr, som att städa (ständigt detta städande), göra mitt speciella julgodis och lite annat. Just nu har jag precis tagit ut en laddning goda LCHF-bröd ur ugnen. Ska äta indiska rester sedan.

Lite grann funderar jag på morgondagens ortopedbesök. Antagligen måste skruvarna i foten tas bort. Det innebär väl ett till ingrepp med åtföljande sår och stygn? Ja, det viktiga är att det alls går att göra någonting, och att det då helst kan göras imorgon. Så det inte blir en massa åkande hit och dit.
I alla fall är jag glad över mitt frikort som jag har för första gången i mitt liv. Det känns smått fantastiskt att kunna hala upp det och få gratis vård. För mig som varit rätt så frisk i mitt liv och bara använt mig av alternativa vårdmetoder (som ju är dyra eftersom de är helt osubventionerade) känns det otroligt att få behandling gratis. (Ja, jag vet att jag har varit med och betalat via skattsedeln i snart 40 års tid, men ändå...)

Jag tar 9-tåget imorgon. Det ser ut att bli nån minusgrad men inget snöfall, så kommunikationerna borde fungera. Och är det halt åker broddarna fram.

Inga kommentarer: