torsdag 29 december 2011

Fin fot

Yes! Nu är dom blodiga sterilstripsen och den tjocka kompressen borttagna, och foten ser helt fenomenalt bra ut. Det var ingen glipa, ingen infektionstendens utan alldeles slätt och rent. Knappt ens märken efter såret. Sköterskan var nästan förvånad.
Det känns hur skönt som helst. Jag är själv impad över min goda läkningsförmåga.

När jag gick hemifrån ösregnade det nåt alldeles väldigt. Och blåste. Så det blev bussen till Vaksalatorg, och där hoppade jag på 9:an till Sysslomansgatan. "Det är nästan så man saknar snön," sa en tant vid busshållplatsen här utanför. Men det gör inte jag. Visst är det tråkigt med ösregn och mörkret som ligger som ett lågt tak över allting, men hellre det än halka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skööönt!!! :D

Monica Hortell sa...

Ja, verkligen! En stor lättnad att även det här gick bra!