tisdag 6 december 2011

Svart i kön

Jag hade lite ärenden på stan idag, bland annat köpte jag små, små julkulor till vår lilla, lilla plastgran. Fanns på Åhléns. När jag stod där i kön kunde jag som vanligt inte låta bli att rysa över hur det svarta har brett ut sig överallt. Åtta personer stod före mig i kön, samtliga svartklädda. Men vad är det som pågår?! En massbegravning??
Jag tycker det är direkt obehagligt. Betänk att svart är ingen färg, det har ingen frekvens, inga vibrationer, det lever inte. Ett enstaka svart plagg här och där kan vara snyggt, men när alla har det genomgående är det bara jobbigt.

Men tack och lov verkar i alla fall trenden med svart julpynt vara på utdöende. För några år sedan fanns det massor av svarta tomtar (alltså luvorna och kläderna var svarta) och ljusstakar och diverse annat. Till största delen borta nu. Alltid något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är tjock. Jag låtsas att jag kan dölja det i svarta kläder.