fredag 16 december 2011

K. i drama, fast inte.

Ingen som helst blogginspiration har jag idag. Men i övrigt har det varit en bra och rentav effektiv dag. Men jag blev lite ängslig när K. kom hem och var helt upprörd efter att ha blivit trakasserad av en psyksjuk man på stan. Hon fick ta skydd bakom disken i en Pressbyråbutik! Väldigt jobbigt.
Sen började hon jobba kl. 16 och gick iväg i god tid. 16.15 ringde dom från hennes jobb och undrade vart hon hade tagit vägen. "Men hon gick för en halvtimme sen" sa jag och fick hemska visioner av hur en förföljande galning fångat henne här utanför. I tre minuter hann jag vara rädd, sen ringde hon och var lyckligen upphittad. "Jag lever", liksom.
Det var dagens dramatik.

Ikväll ska jag titta på Svenska hjältar-galan, för jag tycker det är så skönt med något som är alltigenom positivt.

Inga kommentarer: