onsdag 18 april 2012

Bloggsvacka

Jag har haft en bloggsvacka den senaste veckan. Först berodde det på att jag var så förkyld så jag inte kunde tänka och än mindre skriva. Men trots att jag mår bra nu har jag inte fått tillbaka den mentala energin. Återvänder den månne snart? Jag hoppas det, för som det är nu orkar jag inte få ihop några vettiga inlägg. Och det är inte ämnen, idéer och uppslag som saknas - det är ork och gnista.

Ikväll har jag mediterat med indisk musik på låg bakgrundsvolym. Det kändes bra. Och så har jag förstås tittat på fotboll. Chelsea-Barcelona i Champions League. Ganska spännande match, men tyvärr vann Chelsea. Det är ett av mina "hat-lag" - det vill säga jag gillar dem verkligen inte. Värsta filmarna bland de engelska lagen, och rätt så diviga i största allmänhet. Så nu hoppas jag att Barcelona slår ut Chelsea i returmötet nästa vecka.
Jag hoppas också att Skellefteå vinner mot Brynäs imorgon, så det blir en sjunde och avgörande hockeymatch.

Imorgon kanske jag också känner mig mer kommunikativ, eller rentav kreativ. Det vore bra.

6 kommentarer:

Anna Maria sa...

Känner igen mig i att tappa gnistan. En infektion kan sänka mig så pass... Hoppas du får orken tillbaka snart. Yeeesss! vad jag håller på Skellefteå. Brynäs högmod fick mig taggad än mer. Vore så trevligt med en fjärde och avgörande match.
Fortsätt krya på dig!

Monica Hortell sa...

Ja man kan bli mer utslagen än man tror av en förkylning, även om de traditionella symptomen är borta. Idag känns det i alla fall bättre.
Då hejar vi på Skellefteå ikväll!

Anonym sa...

Skellefteå är en stad. Kan man heja på en stad??? ;-)

Monica Hortell sa...

Ja, det kan man. Betänk att även Barcelona är en stad..:-)
Fast nu hjälpte inte mitt hejande. Brynäs vann.

Anna Maria sa...

Inte mitt hejande heller :(

Anonym sa...

And Brynas is..? ;-)