lördag 28 april 2012

Nyttig dag

Men oj, det är nästan sommarkänsla. Det blev en rejäl promenad på förmiddagen, och sedan fika på den soliga balkongen. Spanienbrännan är faktiskt inte helt borta, det finns väl några procent kvar av den, men den behöver helt klart förstärkas.

Idag är det också seriös städning på gång. Plötsligt ser jag smutsiga ställen och otäcka dammsamlingar som jag aldrig har märkt förut. K. har flytt till ateljén, där hon målar och fixar med tavlor i godan ro. Jag ägnar mig alltså åt dammsugaren, swiffern (igen), mirakeltrasor o.d.

Vi får besök imorgon, två kompisar från Västkusten som stannar två dagar, och det är också en anledning till att det ska vara rent. Inte kliniskt rent, men i alla fall fräscht.

Lite mat förbereder jag också, men det är enbart roligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl städat åt oss hemma i New Village också? ;-) Nähä... inte det...

Monica Hortell sa...

Men oj, det glömde jag! Kanske nästa gång...:-)