lördag 7 april 2012

Syrenen blommar

Fortsatt kallt idag. Solen lyser och det ser förrädiskt fint ut, men det är inte mer än en enda plusgrad. För kallt att sitta på balkongen till och med. Annars brukar det gå bra att öppna inglasningen lite och passa på att få lite sol, det kan till och med vara riktigt skönt även om det är kyligt ute. Men idag är det bara ruggigt. Fel vindar.

Vindarna bryr sig dock inte den lilla balkongsyrenen om. Den står skyddat och har klarat även denna vinter. Och nu har den börjat blomma! Om man går nära kan man känna en försiktig, våraktig syrendoft. Hoppingivande.

Jag ska i alla fall kränga på mig den vintriga, varma och numera smutsiga dunjackan (så fort det bli vår på riktigt ska jag tvätta den) och gå till Kvarnen för att handla middag. Det blir nån fiskrätt idag.
Sen på kvällen ska K. och jag gå till Katalin och se/lyssna på Thorsten Flinck och Kenny Håkansson. Thorsten Flinck gjorde ett väldigt starkt intryck på mig när han var med i Melodifestivalen, och det blir säkert häftigt att se honom live.

Inga kommentarer: