fredag 6 april 2012

Grå och stilla långfredag

Nu är det precis så påskaktigt stilla som det ska vara en långfredag. Grått är det också, och kallt. Känns som ett slags dubbelsöndag.
Ljudet från diskmaskinen blandas med vacker klassisk pausmusik i Axesskanalen. K. ska titta på ett program om flygplan som börjar snart. Jag tänker läsa några kapitel i den bok jag håller på med.
Det görs inte många knop här alltså. Helst skulle jag vilja försjunka i en djupmeditation under ett par timmar. Kanske prövar jag när K. har gått till jobbet.

2 kommentarer:

Anna Maria sa...

Mörk men ljus dag, skriver jag hos mig. Mycket snö kommer det hos oss i Värmland. Detta är ju en dag då det passar med meditation och stillheten är något jag är rädd om nu för tiden. Från mina högtalare ljuder "Kristina från Duvemåla" och stillheten är här. Ha en fortsatt fin dag!

Anonym sa...

Här har vi firat låtsasfödelsedag. Och så har det snöregnat hela dan. I morgon hoppas jag vi kan ta en promme längs med sjön, jag har spring i benen!!!