tisdag 10 april 2012

Praktiska extraknäck

Ibland blir jag trött på att sitta framför datorn, trött på att tänka och skriva, less på ord. Då längtar jag efter att göra något praktiskt, att ha ett extraknäck i stil med de tillfälliga jobb jag hade när jag var ung och diskade på Norrlands Nation, planterade tallar på Närlinge plantskola, la upp mat på brickor i köket på Ackis, stod vid löpande bandet på Slotts Senap, sorterade post etc. Jag vill helt enkelt ta i, använda kroppen mer än huvudet.

"Du får anmäla dig till nån sån där pensionärsjobbförmedling," säger K.
"Men jag är ju inte pensionär," svarar jag förstås.

Tänk om man måste bli pensionär för att kunna få extrajobb?! Hur märkligt vore inte det. Men det kanske är så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kontakta företaget 55+ Där blev till och med jag erbjuden jobb - förra året - och jag var ärlig med att jag bara var 48! De har annonser ibland i UNT, men finns också på nätet... vänta... ska vi se här...
http://www.55plussare.se/

Monica Hortell sa...

Aha, tack för tipset! Jag gör nog det om den här känslan håller i sig.