söndag 29 april 2012

Städ, pyssel och fin långpromenad

Ja, det börjar bli tjatigt men jag har faktiskt städat idag också. Dammat och dammsugit på ännu fler ställen,   fyllt och tömt en diskmaskin, handdiskat vissa saker, tvättat och tumlat, bytt lakan, plockat, rengjort ytor i kök och badrum...etc. etc. Med en nästan hysterisk energi gjorde jag detta, och visst ja, jag har lagat diverse smårätter till kvällen också.
Sedan gick jag ut på en 1,5 timmes promenad! 90 minuter alltså, i rask takt. Vädret är ljuvligt och det har blivit sådär vackert grönskimrande överallt. Jag gick på skogsdoftande gångvägar, halva Röborundan (vad fint dom har gjort där!) och sedan genom studentområden där folk grillade och spelade kubb. Försommar!

Om några timmar kommer Åsa och Eva, och ännu senare kommer K. hem från jobbet. Jag ser fram emot roliga återseenden, trevliga samtal och några glas vin.

Inga kommentarer: