torsdag 26 april 2012

Stämma

Jag har varit på årsstämma i kväll. Bostadsrättsföreningens årliga tråkmöte. För det är tråkigt. Däremot är folk som bor här trevliga, och det är kul att bli medveten om det. Eftersom vi aldrig träffas annars. Och årsstämmor är nödvändiga, eftersom br-föreningar är juridiskt konstruerade som de är.

På förra stället där jag bodde var jag med i styrelsen rätt länge. Sekreterare ett år och ordförande tre år. Väldigt mycket jobb var det, och ett stort ansvar. Kul och givande också på många sätt, men det gick liksom aldrig att slappna av. Så när jag flyttade tänkte jag "aldrig mer", och jag har hållit mig på långt avstånd från alla slags förtroendeuppdrag. Nu har jag emellertid blivit invald som suppleant i styrelsen, och det känns ganska lagom.

Dagen har även i övrigt innehållit viktiga möten och samtal, som jag kanske får anledning att återkomma till. Time will tell.

Inga kommentarer: