onsdag 25 april 2012

Inga lotterivinster

Jag har skrivit tidigare om att jag ska gå ur Postkodlotteriet. Det är bara för irriterande med deras ettriga reklam och allt. Och på de snart tre år jag har varit med har jag vunnit 150:-. Det är verkligen extremt dåligt.
Men det är kanske mitt postnummer det är fel på. Jag känner ett par som har vunnit både 100.000 och en bil, och genom bekantas bekanta vet jag ännu fler som håvat in hyfsade penningsummor. Och nu en i Luleå. Anki, som både fått sin lägenhet såld och vunnit 10.000:- i Postkodlotteriet. Inom ett par veckor.

Egentlgen fattar jag inte att man får ha ett lotteri med det konceptet. Alltså att man tilldelas ett nummer vare sig man vill eller inte, vare sig man vill delta eller inte. Hur många är med enbart av rädsla för att postnumret kommer upp och man ser sina grannar jubla i TV?

Men det kanske inte är mitt postnummer det är fel på. Det kanske är mig! Jag har faktiskt blivit spådd av flera olika medier att jag INTE kommer att vinna på lotteri! Ingen vidare spådom kan man tycka. Men alla har sagt det. Ekonomin kommer alltid att ordna sig, men några vinster blir det inte.
Jaha, men tänk då om jag går ur Postkod, som jag verkligen vill göra, och DÅ vinner numret. Och medierna får rätt.
Hm, det kanske är jag som spärrar alla andras vinst...

Det är svårt att riktigt acceptera den där spådomen.

Inga kommentarer: