lördag 14 april 2012

Matt men uppe

Jag är lite matt, och huvudet känns som en tung, varfylld boll, men jag är i alla fall på benen efter två sängdagar. Tänkte att jag skulle få lite frisk luft, gå en liten sväng, men det är värsta tänkbara väder. Snöglopp och kallt och hemskt. Så jag håller mig kanske inne. Får se hur det artar sig framåt eftermiddagen.

Det är synd om vår lilla söta balkongsyren som blommar helt förgäves nu när det blev vinter igen. Visserligen har vi inglasat, men det är inte så många plusgrader så det går att sitta ute och mysa precis. Så de fina rosa blommorna och den tidiga doften av vår är bortkastade...tråkigt. Men den kanske håller sig några veckor till, det hoppas jag i alla fall.

Vad har jag gjort de här sjukdagarna? Sett på TV mest. En plats i solen och Masterchef och liknande lättsmälta program. Och jag har återknutit kontakten med TV-shop. Den intressanta ångmoppen H2O mop X5 blir alltmer åtråvärd. Den reklamen kollade jag på jätteofta i höstas när jag var konvalesecent efter fotoperationen, och det var väldigt nära att jag beställde en. Nu finns den i rött också! Ännu mer lockande.
Det kan hända att en sådan finns här hemma snart. Men jag har inte bestämt mig.

Inga kommentarer: