fredag 30 mars 2012

Fredag med TV och bok

Ja, inte blev det mycket gjort idag inte. Vissa dagar bara försvinner. Men det var i alla fall inte lördag, som jag har fått för mig hela tiden, utan bara fredag.
K. jobbade kväll, och jag tittade på Let´s Dance. Trevligt som det alltid brukar vara, fast jag varje år tänker att nu ska jag verkligen inte börja kolla på det. Sen räcker det med en gång så är man fast.

Något jag också är väldigt svag för är engelska husletarprogram. En plats i solen, En plats på landet, Location, Location, Location och allt vad de heter. När jag har lite tid att fördriva på em eller tidigt på kvällen slår jag på TV:n, och nästan alltid är det ett sånt program på kanal 8. Intressant. Och är det inte husletande så är det Masterchef, vilket ju är om möjligt ännu intressantare.

Nu är det i alla fall färdigtittat för idag. Jag ska tömma diskmaskinen och sedan läsa lite grann. Har börjat med en annan deckare från den stora pocketbokskasse vi fick när vi hälsade på Anna och Marlene senast. Karin Wahlbergs bok om matthandlaren läste jag inte ut, för jag såg att det blev för mycket blod och ihjälhackning mot slutet. Men den var annars väldigt bra och välskriven. Igår började jag med en bok av Mari Jungstedt, och den känns mer ofarlig och lite "enkel". Inte alls lika bra stilistiskt som Karin Wahlbergs, tyvärr. Men jag ger den en chans i alla fall

Inga kommentarer: