torsdag 1 mars 2012

Jordgubbar och glass - stort eller dyrt

Jättelika jätteräkor, enorma croissanter, och vad är det med jordgubbarna? De är stora som mandariner! En enda jordgubbe är som en hel frukt. Något som liknar våra små har jag inte sett.


Och den senaste rapporten från glassprisfronten är intressant. Många nya glasställen öppnas nu, och plötsligt finns de överallt. Jag häpnade tidigare över att en strut med tre kulor kostar 12.50, men nu har jag sett ett ställe där en strut med fem kulor kostar 19,50 Euro, alltså 172:- svenska kronor. Hahaha!
Dock, till min glädje finns nu även mer prisvärda varianter, och en sådan ska jag testa. Kanske redan i eftermiddag om solen fortsätter att hålla sig framme.

Vi är inne på sista veckan nu. Nästa torsdag vid den här tiden står vi med packade väskor och väntar på taxin.

Inga kommentarer: