torsdag 8 mars 2012

På flyget

Just nu sitter vi nånstans ovanför Schweiz. Det finns alltså internet på flyget numera - ganska häftigt. Men trångt.
Det var lite trist att lämna Nerja i förmiddags. Det var den varmaste dagen hittills, vilket det alltid brukar vara när vi åker hem. Taxin kom i god tid, Gunnel och Per vinkade av oss. Vi var nästan först i incheckningskön. Min väska vägde 14 kg när jag åkte. Nu vägde den 20. Exakt, på hektot! Vad dessa ytterligare sex kg består av vet jag inte. Två flaskor whisky, okej, det är ganska tungt, två par bomullsbyxor. Men sen? Så kom jag på att K. har lagt ner stenar! Fina stenar som hon hittat på stranden. Tänk om jag åkt dit på övervikt pga stenar i packningen....

Säkerhetskontrollen på Malagas flygplats var smått kaotisk. Dels är själva systemet där lite opraktiskt, och dels kryllade det av spanska resenärer. Mest kvinnor, troligen pensionärer allihop. Jag kände igen de typiska kortväxta sydspanjorskorna med sina bruna och vinröda kläder, quiltade jackor samt bruna och vinröda hår. Och dom var helt vilda! Ingen hänsyn, ingen ordning, inga begrepp om köer och disciplin. Pust!

Lite mat åt vi på flygplatsen också. Räkspett och hamburgare. Norwegian skickade nämligen SMS om att det inte fanns något att äta ombord. Bra i och för sig att man fick veta det.

Det är motvind hem. så resan tar ca 20 minuter längre än beräknat. Men fram kommer vi förhoppningsvis.

4 kommentarer:

Ditt och datt sa...

OBS tjejer! Det snöar inte!
Jättebamse välkommenhemkram till er!

Anonym sa...

Varmt välkomna hem!
C

Anonym sa...

Ha ha ha, så smart av K att lägga stenarna i DIN väska! :D

Monica Hortell sa...

Verkligen tur att det inte snöar!
Och K. hade lagt ännu fler stenar i SIN väska...