torsdag 22 mars 2012

Sol och Longovital

Ofattbart fint väder idag! Jag tog en ganska rejäl promenad vid 11-tiden, och det var 15 plusgrader. Mycket varmare i solen förstås. Vår! Så bra allt känns då.
I övrigt har det varit en pysslig dag, helt befriad från stora händelser, starka åsikter och sinnesrörelser. För min del alltså.

Nu dör man tydligen av vitaminer också, om man äter dem som kosttillskott vill säga. För att inte tala om hur farlig solen är. Det slås larm både här och där. Snart blir det väl förbjudet att gå ut i solen utan skydd.
Men på tal om vitaminer: en gammal klassiker på området heter Longovital. Den har funnits jag vet inte hur länge, minst 30 år i alla fall, och var nog ett av de första hälsokostpreparat som fick allmän spridning. Jag åt det en period på 80-talet och vet att jag tyckte att tabletterna hade precis en så starkt uppiggande effekt som det utlovades.
Nu har jag varit lite trött ett tag, och plötsligt kom jag på att jag skulle pröva med Longovital. After all these years... Så jag köpte en burk och tog första dosen i förrgår. Sedan dess har jag varit jättepigg!

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Longovital - känner inte igen det, faktiskt. Kan det vara som Solesan som jag fick av min mormor på 50-talet?

Monica Hortell sa...

Haha, nej inte som Solesan!
Det är ett hälsokostpreparat baserat på örter. Med ytterligare tillsatta vitaminer. Jag trodde alla människor kände till Longovital..:-)