fredag 30 mars 2012

Illaluktande gym

Urk, det luktar illa på det lilla gym där jag tränar. Det började kännas för ungefär en vecka sedan: en ettrig, genomträngande svettlukt. Så ofräscht!
Jag var nyss och tränade en kortis, bara en halvtimme, och fortfarande har jag den där lukten i näsan. Ventilationen verkar ha pajat i kombination med att ett antal snuskiga svettpellar tränar där. Jag har inte lagt märke till någon sådan, men de är väl där på kvällarna kanske.

Men en sån sak kan göra att jag slutar, för jag har ett extremt bra luktsinne, nästan överdrivet bra faktiskt. Och visserligen ligger Kraftkällan Tornet väldigt nära där jag bor, men inom fem-sex minuters ytterligare gångavstånd finns det faktiskt hela tre andra gym - ganska otroligt!

Womens Wellness, Sats, Friskis & Svettis. Bra utbud. När mitt nuvarande träningskort går ut i början av augusti ska jag nog börja på nåt av dem. Om jag kan vänta så länge. Håller Tornet-lukten i sig kommer jag inte att stå ut.

Inga kommentarer: