tisdag 6 mars 2012

Nedräkning

Att vi ska åka hem i övermorgon känns overkligt, konstigt och...fel! Oftast brukar man ju trappa ner de sista dagarna på en resa, man ställer in sig på det oundvikliga och tänker på hur mysigt det ska bli att komma hem. Men vi känner oss inte nertrappade alls.
När jag tänker på positiva hemmasaker finns det förstås en hel del, både smått och stort. Exempelvis:

Påslakan
Skrivbord
Tekanna
Drickbart kranvatten
Stabilt internet
Surdegsbröd med valnötter
Trägolv
Elvisp
Läslampa
Tvättmaskin

Det mesta handlar alltså om komfort. Jag gillar verkligen komfort.
Dessutom ser jag fram emot att återta något slags kontroll av jobb, papper och pengar. Just nu är det som att allt flyter, jag har ingen överblick. Normala vanor vad gäller mat och dryck ska också bli skönt. Jag provade jeansen idag och det var inte uppmuntrande.

Vi kommer tillbaka till Nerja nästa år. Så då sitter vi igen på Anahi (ett café) och njuter av utsikten på fotot, äter indiskt på Jaipur och italienskt på Pinochio. Och tapas lite här och var.
Vi har något att längta efter. Men nu är det tisdag kväll och hela onsdagen kvar, och det gäller att ta vara på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta verkligen vara på de sista dagarna nu och njut!!

Unknown sa...

Ni har ju en fantastisk årstid framför er här. Nu när vintergäck, snödroppar och koltrastar förgyller vår tillvaro så blir man nästan tårögd. Hela härligheten finns just nu framför oss!!!

Varmt välkomna hem :))