tisdag 16 augusti 2011

Tisdag med bubbel, snack och mys


Klockan är halv tolv. Dags att stänga butiken, som det heter. Vi har haft en jättetrevlig em och kväll.
Det känns lyxigt att kunna ha en tisdag alldeles ledig. Ingela skulle komma klockan 16, och jag städade och fixade och förberedde mat. K. syntes inte till, så jag blev nästan orolig. Särskilt när jag ringde på mobilen och ingen svarade. Då var jag redo att kasta mig ut, med reservnycklarna till ateljén i högsta hugg. Tänk om nån farlig typ har trängt sig in och gjort nåt jobbigt! Men anledningen till att K inte svarade var att hon inte hörde signalen eftersom hon slipade en bräda! :-) Puh, skönt!
Alltså, jag kan bli så där extremorolig ibland.

Det blev så småningom en både trevlig, uppsluppen och eftertänksam kväll.


Det är alltid kul att träffa Ingela, hon är en väldigt god vän och vi har oväntat mycket gemensamt.

Jag vet inte om det regnade, men en regnbåde såg vi i alla fall.


Den såg inte lika brunröd ut som på bilden. Den var pastellfärgad som den ska vara och dessutom väldigt stark, och nog är det väl något magiskt med regnbågar?
Jag tog också andra bilder, men det går inte att ladda ner dom just nu. Varför vet jag inte, men det var väl inte meningen (= den ultimata bortförklaringen, oavsett vad det gäller.)




Men nu landade en bild i alla fall. Ser ut som jag. Ja, that´s me. Intressant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Både regnbågen och skuggan blev ju jättehäftiga bilder! :D