fredag 12 augusti 2011

Diverse noteringar en vanlig fredag

Älskade K. ska åka till England och hälsa på en kompis som bor i Bournemouth. Hon åker den 22 augusti, och idag tog hon fram resväskan. Den ska ligga framme så hon "kommer i resstämning". Ganska sött.


Jag har precis varit på Stadsbiblioteket och lämnat tillbaka några böcker. Tyckte det var så kyligt ute så jag tog på mig jeans för första gången sen i april nån gång. På sommaren har jag annars bara pastellfärgade bomullsbyxor köpta på marknad i Spanien för 6€. Garderoben bågnar av såna: turkosa, blå, limegröna, lila, gula, vita, och så några svarta och mörkblå för dom tillfällen när man vill vara lite sobrare...:-)
Och inte hade det behövts några jeans idag heller, usch, det blev för varmt.

Sen cyklade jag förbi Kvarnen. Köpte rosévin och en (1) lågkolhydratöl. Och avocado på ICA. Även dom dyrare "ätfärdiga" var dessvärre stenhårda. Och ICA gör om sin delikatessdisk.


Och begränsat var sortimentet sannerligen. Stentomt såg det ut. Men snabbt upptäckte jag att vissa saker  var utlokaliserade till andra montrar och hyllor. Hur som helst, det blev inte så många inköp för mig, eftersom vi ska äta god fisksoppa från frysen ikväll. Rester från i vintras, när vi bjöd några på den. Jag hottar upp den med lite extra vit fisk och rökt lax, och det blir hur gott som helst. Hoppas jag.

Härnäst på agendan står träning. Jag ska dricka lite te och sen gå ner till gymmet. Och just det, jag ska ringa min mamma också.

Inga kommentarer: