torsdag 25 augusti 2011

Fixande

En massa fixande idag. Allt från enkla saker som att lämna tillbaka biblioteksböcker och ställa ner cykeln i förrådet till att göra klart ett litet jobb och ladda ner uppdateringar till mitt astrologiprogram. Nu är allt ordnat, och jag ska hänga tvätt samt tömma diskmaskinen.

Jag måste ju spärra gymkortet också. På Kraftkällan sa dom att jag måste personligen komma till deras kontor vid Kungsporten och lämna mitt kort plus ett läkarintyg. "Men det kan jag inte, jag ska ju operera foten så jag kan inte ta mig nånstans på flera veckor. Det är det som är själva grejen." Sa jag.
"Hm, oj. Hur gör vi då?"sa tjejen. Som att något liknande aldrig har inträffat. Men till slut kom hon fram till att dom kan skicka en "spärrblankett" som jag returnerar tillsammans med kort och läkarintyg. Så krångligt var det minsann inte när jag hade kort på Friskis&Svettis.

Dom ringde nyss från Hand- och fotkirurgiska kliniken och hade fått en lucka imorgon bitti. Ville jag komma 8.40 istället för 10.50?
Jag tänkte snabbt. På tidig morgon, 7-tåget istf 9-tåget, och sa "helst inte".
"Nej jag förstår det, jag ser ju att du reser från Uppsala. Jag tänkte bara chansa," sa den vänliga kvinnan.
Trevligt. Jag har en känsla av att om detta gällt till exempel Ackis hade det inte varit tal om att välja, utan då hade tiden varit ändrad bara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ackis ska man undvika överhuvudtaget. Man blir bara sjukare där, myself included. Det var min doktor Anders (allmänläkare)som sen tog de rätta blodproverna och kunde ställa diagnos när jag blivit utskriven!

Nu håller jag tummarna för dig att allt går bra!!!

Ann-Katrin sa...

Ackis gör en massa bra saker varje dag och visst kan man få ha åsikter om när och hur man vill komma in till Sjukhuset.