torsdag 25 augusti 2011

Uppföljning

Jag kanske ska följa upp gårdagen också. Grannen är nu inne i sin lägenhet, glad och lättad. "Det har aldrig varit så skönt att få komma hem," sa han. Och eftersom han fixade övernattning på annat håll istället för att anlita jourlåssmed, och dessutom lyckades kvittera ut en dubblett av ena nyckel, blev det bara drygt 2000:- istället för drygt 6000:-. Rena förtjänsten...:-)

Min mamma skickades hem efter sju timmar på akuten, med diagnosen "ospecifik psykos" och stark medicin. Nu ska hon få komma till sin vanliga läkare imorgon och dessutom är distriktssköterskan (som känner till henne) inkopplad. Vi får se hur det slutar. Jag är i alla fall väldigt tacksam för att mina tre syskon bor i Luleå. Härifrån kan jag ju inte göra så mycket.

Inga kommentarer: