torsdag 11 augusti 2011

Håglösa funderingar

Idag har det verkligen inte hänt mycket. I mitt liv alltså. Ute i världen är det desto mer på gång, och börserna går upp och ner på ett obehagligt jojoliknande sätt. Det kan inte sluta väl.

Tänk om Calleman har rätt? Carl Johan Calleman alltså, expert på Mayakalendern. Enligt vad han har sagt under en lång tid kommer världsekonomin att rasa samman precis just nu i höst, med kulmen i slutet av oktober...
Nu brukar såna profetior inte slå in på det bokstavliga sätt som man tror att dom ska göra, men det kan ändå vara vara något stort som ligger och väntar. Eller som redan har börjat.

Tja, vad kan man göra annat än att vänta och se. Och förbereda sig för hösten i största allmänhet. Jag brukar bli väldigt energisk och kreativ då, men i år vet jag inte hur det blir. Om två veckor är det äntligen dags för min fotoperation, och sedan väntar en stillsam period på två månader. Hade jag haft ett vanligt jobb så hade jag blivit sjukskriven och kanske tyckt att det på sätt och vis var skönt att vara hemma och ledig. Nu lär det inte bli så jättestor skillnad, förutom att jag inte kan gå ut alls dom första veckorna.
Lite spännande ska det faktiskt bli.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Om världsekonomin har jag inget att tillägga för jag är lika oroad och bekymrad som du.

När det gäller foten blir det hur bra som helst, tror jag! Har det ordnat sig med hemtransport?

Monica Hortell sa...

Jag tror också det blir bra med foten tiil slut. :-) Men hemtransporten får jag bekosta själv, eftersom jag valt att operera mig i ett annat län. Dyr taxiresa blir det, runt en tusenlapp... Men sen kommer jag ju inte att göra av med så mycket pengar på ett tag.