torsdag 18 augusti 2011

OK igen. Rapport om dagen.

Jaha, nu funkar det tydligen. Tror jag "lurade" systemet, eller fick igång det, genom att klicka på en flik jag aldrig annars trycker på. Allt som vanligt igen då, hoppas jag i alla fall.

Hela eftermiddagen har jag tillbringat på stan. Träffade S. och åt lunch, och sen gick vi till Storken och fikade. När vi kom var det väldigt behagligt däruppe, lugnt och skönt och gott om lediga bord. Men så slutade skolorna...och det vällde in kids i 15-18-årsåldern. Ljudvolymen ökade, det blev som ett uppehållsrum på en gymnasieskola. Och vi var garanterat dom enda därinne som fyllt 20. Alltså, många tonåringar har det väldigt gott ställt. Dom sitter överallt och fikar och glufsar i sig. Stämningen var trevlig och så, men våra gamla öron orkade inte med det höga sorlet, så vi flydde ut i regnet och in på Åhléns. Där köpte jag ett duschdraperi med färgglada prickar. Var starkt betänkt på en turkos personvåg också, men den var för tung för att jag skulle vilja släpa på den just idag. Går nog tillbaka nån annan dag.

En snabb tur till hälsokosten blev det också. S. skulle handla några grejer. En av dom saker vi har gemensamt är att vi både är mycket intresserade av kosttillskott. Det är liksom kul med sånt. Men vad jag nu har insett, precis alldeles nyss, det är att priserna på nätet är väldigt mycket billigare än priserna i butikerna. Det kan handla om 40 % på många varor. Så varför då inte beställa på nätet? Jag tror jag ska börja med det. Samtidigt, om fler och fler gör det, så kan det innebära att många butiker får slå igen och stan utarmas ännu mer. Och det är ju inte bra. Man vill ha butiker i stan, man vill kunna gå in och titta och bli inspirerad. Men beredd att betala många hundralappar extra är man inte.

När jag kom hem kollade jag hur börsen gått. Jag har blivit väldigt intresserad av det. Minus 6 % är smått hårresande.

Inga kommentarer: