onsdag 10 augusti 2011

Blommor på stan



Kommunen har verkligen lyckats med planteringarna i år. Jag undrar om Uppsala någonsin har varit så blomstersmyckat och grönt. Jo, förra året (eller var det förförra?) när det var Linnéjubileum kanske. Men det är inte så mycket sämre nu. Ovanstående bild är tagen på Stora torget.
Jag hade lite ärenden på stan idag och hann göra allt jag skulle innan ösregnet kom. Såg hur molnen drog ihop sig och svartnade, så jag fick lite bråttom. Tur att jag inte råkade ut för den hemska störtskuren.

14 grader. Det känns som att sommaren är slut. Men det kan den väl inte vara?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiint! Men när det var Linnéjubileet var det till och med gräs på gågatan. Det var liiite att att ta i, tycker jag...

17 så det regnar! Men det är bara sensommarregn, vet du! :D

Monica Hortell sa...

Just det ja, jag hade glömt gräset på gågatan! Det var mer roligt än fint kanske. "Sensommarregn"...I wish. Du menar väl "våldsamt, aggressvt slagregn"? K. fick nästan översvämning i ateljén.