tisdag 16 augusti 2011

Husligt pyssel och cykelfunderingar

Jag håller på och förbereder lite mat till senare i eftermiddag när Ingela kommer på besök. Det blir rätt enkel men förhoppningsvis god mat: marinerad kyckling med broccoli- och blomkålsmos.
Ett varv med dammsugaren har jag tagit också. Som vanligt var det välbehövligt.
Damm gillar jag inte, men det är ju helt omöjligt att hålla efter det. Eftersom det också är så väldigt tråkigt att dammsuga...

Även idag kom det för övrigt en bil körande ut från gården precis när jag skulle svänga in. Märkligt, för det är "bilfritt" och sällan någon trafik. Någon incident blev det dock inte den här gången. Det var en taxi med försiktig chaufför som kröp så långsamt som det bara gick, och dessutom var jag på min vakt som aldrig förr. Hade totalkoll både syn- och ljudmässigt. Med mina spetsade öron hörde jag det diskreta motorljudet långt innan jag såg bilen.
Är det här månne ett tecken på att jag alltid ska vara extremt uppmärksam när jag cyklar? Ja, det är det säkert. Men jag är redan det, har varit det sen -06 när jag flyttade tillbaka till Uppsala och märkte att folk plötsligt hade börjat cykla fortare och mer hänsynslöst än nånsin tidigare.
Nästa vecka ska jag hur som helst ställa ner cykeln i förrådet, för under min fotrehabilitering lär jag inte kunna använda den.

Inga kommentarer: