måndag 22 augusti 2011

Mat och samtal

A. bjöd på lunch på Kinakrogen på Kungsängsgatan. Gott som vanligt, helt klart stans bästa kinamat. Det syns också på den höga andelen kineser som äter där.
Nu undviker jag förstås både ris och allt som är friterat, men buffén är riklig så det finns ändå gott om alternativ.
Vi hade mycket att prata om, och en timme gick fort.
Sedan köpte jag en ny våg, en snygg turkosblå som kommer att vara en prydnad i badrummet.
Gick hem i regnet, det öste på rätt bra. Men det gör mig inte så mycket, inte så länge det är hyfsat varmt och inte blåser.

Samtalet med ortopedkliniken var trevligt. Operationen tar ungefär en timme, sen får man vila och hämta sig en stund, dricka te och äta en smörgås. Det finns också en cafeteria i bottenvåningen på huset och dit kan man "stappla om man vill ha nåt rejälare att äta." Härligt om jag i alla fall kan stappla direkt efteråt, det är nästan över förväntan. Och efter sammanlagt kanske två timmar är det dags att åka hem. Dom ringer efter en taxi och allt lät väldigt lugnt och oproblematiskt. Skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA att du har fått klarhet i allt det praktiska kring operationen! Så slipper du oroa dig över det, liksom!

Monica Hortell sa...

Ja, det känns bra. Jag kan slappna av istället för att fundera över detaljer.