söndag 3 april 2011

Allmän lägesrapport

Skönt ute. Nio plusgrader, lite disigt och fuktigt. Jag tog på mig joggingskorna och gick ut. Joggade kanske  fyra minuter, promenerade i fyrtio. Det kändes bra hur som helst. Och jag fick inte ont i artosknölen efteråt.

Det jobb jag skulle göra i helgen flyter på bra, eller åtminstone hyfsat. Men jag går in på internet oftare än vad som är nyttigt. Undrar om jag inte ska försöka ransonera det? Komma bort från den mentala splittring som det innebär att alltid växla mellan det och det andra, och sen känna att oj, jag måste kolla det tredje och fjärde också.

K. har ett evenemang i sin ateljé just nu, ett gäng som är där på Kom och måla-dag. Det brukar vara kul för alla inblandade. Och sen ska vi gå ut och äta igen. Vi fick blodad tand i veckan när vi använde Taste Uppsala-kortet. Det gäller bara till i juni nån gång, och det finns många restauranger kvar att besöka. Troligen blir det Il Forno idag - vi har varit där några gånger förut och det har alltid varit väldigt gott. Rapport kommer ikväll.

Inga kommentarer: