torsdag 7 april 2011

Nästan bortblåst

Hoppsan, idag är det friska vindar. Jag har varit ute och handlat, och på vägen dit hade jag medvind vilket innebär att jag nästan sprang, alldeles av mig själv. Hem var det då förstås motvind. Påsarna fladdrade. Och ibland kom det riktiga stormvindstötar, grus, löv och små träbitar(!) attackerade mig och det gick knappt att andas. Jag hade grus i munnen när jag kom hem.

K. och jag tänkte ha lite fest ikväll, eftersom hon jobbar sent fredag-lördag-söndag. Så jag tänkte testa en fiskrätt jag aldrig har lagat förut, och nu har jag precis rört ihop en fransk chokladkaka som står i ugnen. Det blev rätt mycket smet kvar, och den åt jag upp. Alltså har jag redan fått i mig dagens hela kalori- och kolhydratbehov...

Utanför huset fortskrider det nya bygget. Man vaknar första gången av pålande och spettande när det sätter igång vid 7-tiden, sen vaknar man igen när dom tar rast och det blir tyst.


Det är en rätt spektakulär utsikt på ett industriellt, nästan oljeborraraktigt sätt. Ser ut som nånting i en film. Snart kommer stora jättekranen, dom håller på och förbereder för den.

Inga kommentarer: