måndag 25 april 2011

Brända ben

Jag har varit noga med att smörja in ansiktet och armarna när jag har suttit i solen. Benen har jag inte tänkt på, antagligen för att jag inte har solat dom särskilt mycket. Men oj! Nästan aj! Vårsolen är ju den ettrigaste av alla solar. När jag kom hem från min rekordlånga promenad kände jag plötsligt hur det blossade, och jag såg hur benen (som ändå var täckta under nämnda promenad) flammade i en ilsket röd färg. Pang, det kom liksom från ingenstans, från noll till brännskada ungefär. Det såg inte klokt ut, eller snarare så såg det rent farligt ut. Vad göra? Jag kollade i mina skåp och upptäckte en tub med aloe vera-gelé. Fort på med den, och faktiskt så kändes det bättre nästan genast. Aloe vera är bra.
Måtte nu det här vara min första och enda bränning i år!

Inga kommentarer: