torsdag 14 april 2011

Lyckat projekt

I förmiddags ringde det på porttelefonen, och i tro att det var Bosse sa jag något hurtigt, typ "hallå, hallå, kul, kom in!" En obekant, skrovlig stämmade svarade "Det här är Johan från UPS. Du har ett paket."
Paket till mig? Oj, vad kunde det vara?
Det visade sig vara till K. och innehöll en fotobok. Vi har tillsammans satt ihop en dokumentation över ett konstprojekt hon har gjort på jobbet. Texter och bilder av teckningar. Beställde av Apple för några dagar sedan, och det gick verkligen rekordsnabbt att få hem den, levererad till dörren dessutom.
Vi var lite nervösa, hur skulle den se ut, hur blir bildkvalitén och färgerna osv. Men den blev jättefin, ännu bättre än vi trodde.


Kul för K. att ta med den till jobbet idag.

Och vilket superbt väder det är! Folk tog av sig ytterkläder idag på em, och jag såg flera som gick i t-shirt. När jag var ute noterade jag också hur glada alla såg ut, och allra gladast tycktes äldre människor vara. En tant som nog var närmare 90 släpade sig fram bakom sin rollator med ett lyckligt leende på läpparna, och i stort sett alla 70+ gick omkring och log.
Själv var jag preparerad med antihistamin och fick inga allergikänningar. Ska nu ta fram alla vårjackor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande bok! Den skulle jag vilja se! Jag kan visa min fotobok, Älskade Byhåla i gengäld! :P Om ni vill se, alltså..?

Monica Hortell sa...

Klart vi vill.