söndag 10 april 2011

Tänk, att flytta söderut...

I något allmänt självplågeri går jag dagligen in och kollar temperaturen i min utländska favoritstad Nerja på spanska solkusten. Just nu, den 10 april kl. 18.30 är det +29 grader! Det är inte helt normalt. Jag har varit där i april, och inte ens mitt på dagen var det så varmt. Men hur gärna vill jag åka dit? Maximalt gärna.


Efter den här vintern har jag blivit helt fixerad vid sol och värme och ett annat land. Ibland tänker jag på hur det vore att flytta. Emigrera. Det är inte mycket med Sverige som känns positivt numera. Och jag kan ju jobba var som helst, så länge det finns internetuppkoppling.
Fast jag vill förstås inte lämna K. Hon lär ju hålla fast i sitt jobb några år år till, om hon nu inte snart börjar måla på heltid. Men, en lång period på vintern skulle räcka långt. Jag försöker få besked om ett boende jag är intresserad av (januari-februari 2012), men har inte hört något. Eventuellt har ett gäng norrmän bokat hela hotellet då. I så fall letar jag vidare. Kosta vad det vill - jag ska dit!

Inga kommentarer: